سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکه چکه انتظار

چکه چکه انتظار

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

امشب اولین جلسه هیئت برگزار میشه. انشاالله که مقبول بیفته . هرکی دوست داشت هم کمک کنه. برام مطلب فرستادن 2-3 نفر اما خیلی طولانی هستن. سعی کنید توی یه پاراگراف 3-4 خطی مطلبتون جا بگیره. هرکی مطلب بفرسته جای دوری نمیره. به ترتیب و خصوصا اگر مناسبتی بهش خورد همه رو تو این وبلاگ میذارم هر هفته. پس جای نگرانی نباشه که چرا مطلبتون همون هفته روی هیئت نیومد. فعلا این اسم رو براش برگزیدم اما پیشنهاداتتون رو هنوز می شنوم.

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

سخنرانی:

نقش ما در ظهور ولی عصر(عج) چه می تواند باشد؟

پاسخ به این سوال را می توان در گرو پاسخ به سوال دیگری دانست و آن اینکه نقش حضرت ولیعصر ارواحنا فداه در عالم وجود چیست؟ در یک تقسیم بندی بسیار کلی نقش امام زمان (عج) در عالم را می توان در دو گستره عالم تکوین و تشریع تبیین کرد. توضیح آنکه امام زمان (عج) از آنجا که ولی الله اعظم در عصر غیبت هستند تمام مقدرات عالم و فیوضات الهی به واسطه وجود با برکت ایشان بر سایر خلایق نازل و واصل می شود. چنانکه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم : بکم ینفس الهم و بکم یکشف الضر و بکم ینزلل غیث و بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض و اشرقت الاذض بنور وجهکم و... 

پس از تحلیل سوال دوم به سوال جدیدی می رسیم: نقش حضرت ولیعصر در سعادت و شقاوت موجودات مختار و در صدر آنها انسان چیست؟ تحلیل این سوال و پاسخ دقیق به آن راهگشای نقش ما در ظهور حضرت خواهد بود.

پاسخ مشهور آنست که خداوند برای هدایت تشریعی بشر و باریافتن او به ساحل سعادت و حفظش از پرتگاه حضیض برنامه سعادت بشری را در قالب وحی بواسطه انبیا به انسان ها ابلاغ فرمود و آن برنامه شریف(وحی) را بواسطه هدایت انبیا و اولیای خود که مجریان و محقق کنندگان وحی هستند به تحقق رسانید. "لقد ارسلنل رسلنا بالبینات و انزلنا معهم کتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط" (حدید-25) و از همین روی است که قرآن(وحی) را امام مکتوب و امام را قرآن(وحی) عینی می نامند.(برای توضیح بیشتر به کتاب قرآن حکیم از منظر امام رضا اثر استاد جوادی آملی رجوع فرمایید)

به تعبیر شفاف تر انبیا و ائمه هدی در صدد تحقق وحی(قرآن) که همان برنامه سعادت بشری است بوده و هستند. در نتیجه نقش حضرت امام زمان(عج) اجرای برنامه هدایت بشر(قرآن) به پشتوانه و خواست عمومی مردم است؛ چنانچه هدف از ارسال رسل و انزال کتب را قیام مردم برای قسط و عدل می خواند و نه قیام اولیای خدا به تنهایی برای قسط.

حال که روشن شد نقش حضرت ولیعصر در هدایت جامعه انسانی چیست، وظیفه اساسی و نقش جامعه بشری و بخصوص مسلمانان و شیعیان برای تعجیل در ظهور حضرت نیز روشن است.

در واقع اگر حضرت(عج) ماموریت اجرای قرآن را به پشتوانه مردم دارند، اولین و مهم ترین نقش مردم در کمک به ایشان یعنی وظیفه آحاد بشر بویژه مسلمانان و شیعیان در تعجیل در امر ظهور حضرت که تکلیفی است علمی و بینشی، آگاهی و اطلاع صحیح از قرآن به عنوان برنامه و هدف حضرت از ظهور می باشد.بنابراین ظهور حضرت در گرو آگاهی صحیح و  دلدادگی مردم به برنامه وحی(قرآن) است.

چنانچه ذکر شد این آگاهی بر وحی، یک آگاهی عمومی است برای تمام آحاد بشر که این فهم در منطق قرآن کریم همان فهم هماهنگ و منسجم ظاهر قرآن است که در فرهنگ قرآن تدبر نام دارد. بدین ترتیب راهبرد اساسی آحاد بشر و بویژه مسلمانان و شیعیان(دست کم در بعد علمی) فرا گیری و فراگیر کردن تدبر در قرآن کریم به منظور آگاهی و دلدادگی به برنامه سعادت بشری که حضرت ولیعصر محقق کننده آن هستند.

وعجل اللهم فی فرج مولینا صاحب العصر و الزمان

 زحمت سخنرانی این هفته را همسرم کشیدند. لطفا سخنرانی رو بخونید و نظر هم بدید اگر نظری داشتید. دوستان توجه کنند که " می توانید یک مجلس کامل تحویل دهید. حتی با پذیرایی! "

این هفته روضه ای نداشتیم ولی پذیرایی می شوید با :  شعری از مقام معظم رهبری

و چایی که ساقی بانیش شده! آش هم امشب میدیم که ترنم جون بانی شد!       

      http://science.hekmatschool.com/Image/science/s49/eftar.jpg

پی نوشت: سیاسی است! از اسفندیار تا روح الله


برچسب‌ها: باور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز