سفارش تبلیغ
صبا ویژن

و بالاخره « ما » مهمان خدا شدیم.

ماه رحمت و برکت ، ماه معنویت و نشاط ، ماه مغفرت ، ماه مهمانی خدا رسید. و ما مهمان خدا شدیم. خدا را شکر...

خدا را شکر که خدا نه به لیاقت ما که به رحمت خودش ما را دید و ما را به رمضان رساند.

خد را شکر...

خدایا شکرت که من رو لایق دونستی به ماه پر از خیر و برکتت وارد کنی . کمکم کن ، توفیقم بده که بهترین استفاده ها را از این ماه سراسر نور و رحمت ببرم. خدایا کمکم کن که تنها خودت می تونی کمکم کنی... چند روز پیش یه بار دیگه بهم ثابت کردی که از همه به من نزدیکتری. و از همه به من مهربان تری... خدایا کمکم کن...

مولای یا مولای ... انت الرب و انا المربوب... انت الدلیل و انا المتحیر... انت الغفور و انا المذنب... و هل یرحم المذنب الا الغفور...

بچه ها امروز عهد دهم رو خوندیم... خدا را شکر. انشاالله تا روز چهلم ادامه بدیم و به معنویاتمون هم اضافه بشه. برای همدیگه خیلی دعا کنیم بچه ها. این ماه ماه استجابت دعاست. قول بدیم همدیگه رو سحرهای ماه مبارک ، لحظات افطار ، نیمه های شب ، شب ها و روزهای قدر دعا کنیم. برای همدیگه طلب آمرزش کنیم. برای مستجاب شدن خواسته های دنیوی و اخروی همدیگه دعا کنیم. برای سلامتی ، برای پر شدن از روح معنوی ، برای بهتر زندگی کردن همدیگه دعا کنیم.

بچه ها ... این روزها و شب ها عطر دیگه ای داره. انگار رفتیم تو بغل خدا. دیگه گیرمون نمیاد. معلوم نیست سال دیگه باشیم تو این دنیا یا نه. باشیم پیش هم یا نه. به یاد هم باشیم یا نه. قدر بدونیم. دعا برای دیگران مستجابه چون دست و زبان ما برای دیگری گناه نکرده.

بچه ها برای همدیگه خیلی دعا کنیم که فرصت ها مثل ابر در گذرند... برای منم چند تا دعای ویژه بکنید که خیلی محتاج دعای دوستانم...

شاید این میخانه را هرگز ندیدم ای دریغ

نام من را پاک از سرلوحه ی رندان مکن...

به مناسبت ماه رمضان ما هم شروع کردیم به غباروبی خونمون. جمع و جور کردن ،شستن لباس، ظرف شستن  ، دوخت و دوز هایی که مونده بودن  ، چادر نماز برای خودم دوختم و روی لحاف و روتختی .داخل یخچالم بهتره مرتب کنم .  پارچه هاشونو قبلا گرفته بودم. البته جارو کردن مونده که امروز باید انجام بدم. چندتا کار خورده ریز هم مونده که بیشترشو باید همسر انجام بده اما امان از تنبلی آقایون!! هرچی من کار می کردم همسر در خواب ناز بود.  Night هروقتم بهش گفتم عزیزم پاشو کارا رو تموم کن یه جوری از زیرش فرار کرد. حالا دیگه نمی دونم چی کار باید بکنم.   اما دیگه کمرم و دستام دارن درد می کنن. (چون عکس کمر شکستگی نبود از پا شکستگی استفاده کردم)

کاش خدا کمکم کنه کارامو تموم کنم. انشاالله.   

دیشب بیشتر از 2 ساعت نخوابیدم. کلی خوابم میاد

پی نوشت: حکم رابطه با انسان نامحرم در شبکه‌های اجتماعی

پست زینب سادات 


برچسب‌ها: همسرانهخانوادگیشخصی

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات

چکه چکه انتظار 2

چکه چکه انتظار

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 


سخنرانی:

 سودمندی دعا، و در صدر همه‌ی دعاهایمان : دعا برای تعجیل در ظهور منجی آخرالزمان

ممکن است عده‌ای به آثار و تبعات روانشناختی ناشی از دعا در شخص دعا کننده اشاره کنند. برای مثال، در مورد مصداق خاصی که در اینجا مورد نظر ماست-تعجیل در ظهور- می‌توان این آثار را در احساس آرامش و امیدواری شخص دعاکننده جست که هیچ تضادی با خیریت خدا نیز ندارد. اما این قبیل آثار روانشناختی به کار ما نمی‌آید. چراکه حرف از استجابت و وقوع فعلی در عرصه عالم است، نه حالتی روحی و ذهنی در وجود ناچیز ما. گرچه اینچنین تحولی در روح آدمی، بی‌تاثیر در افعال او و به تبع آن در عالم نخواهد بود، اما ما به دنبال تاثیری فراتر از این‌ها هستیم که به طور مستقیم و بی‌واسطه بر عالم اثر بگذارد. ما در دعا، چنان درخواست چیزی را می‌کنیم که گویی تنها خواست ما و لطف خدا در پاسخ به ماست که می‌تواند آن خواسته را عملی سازد.

 اساس عالم بر روابط علّی و معلولی بنانهاده شده (لطفاً دوستان آشنا به فیزیک جدید تامل کنند و سریع ادعا نکنند که نسبیت و کوانتوم علیت را نقض کرده است، برای آن هم پاسخی هست). وقوع هرچیزی مقدماتی می‌طلبد، علل و شرایطی می‌خواهد که بدون آن‌ها آن امر نیز واقع نمی‌شود

 ظهور نیز، آنطور که در احادیث و روایات نقل شده است، شرایط خاص خود را می‌طلبد که تا محقق نشود منجی ما نیز نخواهد آمد. پس این درخواست‌ها و استغاثه‌های ما چیست؟ این همه دعای فرج خواندن‌ها چیست؟

 

سوالاتی که در این خصوص ممکن است مطرح شود، عبارتند از اینکه آیا دعای انسان می‌تواند تاثیری در وقوع امر خواسته شده –در اینجا همان تعجیل در ظهور- داشته باشد؟ اگر از همان ابتدا پاسخ ما به این سوال منفی باشد، دیگر جایی برای بحث نخواهد ماند جز اینکه مبتلا به فعلی عبث و بیهوده شده‌ایم که هیچ منفعتی برای آن متصور نیستیم. اما اگر پاسخ ما بدین سوال مثبت باشد، با باورهای دیگری خود را در تضاد خواهیم یافت. باورهای از قبیل اعتقاد به خیرخواهی حضرت حق. مگر نه آن است که ما خدا را خیر محض می‌نامیم؟ مگر خیریت محض خدا بدان معنا نیست که خود همه خیرات را به بندگانش عطا کرده و از همه شرور به دور نگاه‌شان داشته است؟ پس دیگر درخواست ما چه معنایی خواهد داشت؟ اگر آنچه ما خواسته‌ایم خیر باشد، یقیناً خدا آن را به ما یا داده و یا در وقتش خواهد داد و اگر شر باشد، هیچ دعایی در اعطای آن امر تاثیرگذار نخواهد بود. در اینصورت باز هم به نقطه اول بازگشته‌ایم :بیهودگی و عبث بودن فعل ما یا بالاتر از آن، بی‌ایمانی نسبت به خیر محض بودن خدا.

اما قبول چنین اتهامی به مومنان چندان آسان نخواهد بود. چراکه در ادیان، چه اسلام و چه دینی مثل مسیحیت، بر دعا تاکید شده است. خداوند خود فرموده است :بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را.(ادعونی استجب لکم). پس این تضاد را چطور می‌توان رفع کرد؟

اما جواب آن است که خدای عالم علاوه بر هزاران هزار نعمتی که برای ما قرار داده است، نعمت‌های پنهانی چون دعا را نیز به ما بخشیده است و ما را به بهره مندی از آثار آن تشویق کرده است تا از آن طریق، به نعماتی به مراتب بهتر از آنچه برایمان درنظر گرفته شده است دست یابیم.

به علاوه، با داشتن چنین دیدی درباره دعا، بیش از پیش به اشرفیت خود در عالم مخلوقات آگاه می‌شویم. چراکه درمی‌یابیم هر فعل ما، حتی دعا و استغاثه‌های ما نیز، در این عالم از راه‌های پنهانی که چه بسا از محدوده درک ما خارج است، تاثیرگذار است.

متفکران و فلاسفه‌ی بسیاری دراین‌باره اندیشه و در حد توان خود در پاسخ به آن کوشیده‌اند. از جمله بزرگانی همچون شیخ‌الرئیس ابن سینا و صدرالمتالهین. ساده شده سخن ابن سینا در این باره را می‌توان اینطور بیان نمود: در عالم، همه چیز بر اساس نظام علّی و معلولی بنا نهاده شده است و خارج از آن چیزی اتفاق نخواهد افتاد. به علاوه، همه امور عالم در قضای الهی به ثبت رسیده است و به محض وقوع داخل در قدر الهی خواهد شد که چه بسا با آنچه پیش از آن در قضای الهی به ثبت رسیده بوده است متفاوت باشد.

 اما این نیز براساس همان نظام علی و معلولی قابل توضیح است و تناقضی با قضای الهی نیز ندارد. چرا که خدا خود عواملی را در جهت تغییر قضای الهی در اختیار بندگانش قرار داده است. و از جمله آن امور موثر در تغییر قضای الهی دعاست. دعا خود علتی از جمله علل موثر در عالم است که در کنار هزاران علت مادی و قابل رویت در جهان، در وقوع امور و تغییر قضای الهی دخیل است. (چگونگی این تاثیرگذاری کمی پیچیده است و نیاز به آشنایی با هستی‌شناسی ابن سینا دارد، اما مختصراً و به زبان غیرفنی می‌‌توان گفت که دعای ما باعث تغییر در عالم ملائک که واسطه فیض پروردگار هستند خواهد شد و از آن طریق، آنچه که پیشتر قرار بوده اتفاق بیافتد تغییر خواهد کرد و به گونه ای دیگر اتفاق خواهد افتاد).

حال این آگاهی را درباره دعا برای تعجیل در ظهور بزرگ مردی به کار ببریم که سالهاست میلیاردها آدم در انتظارش بوده‌اند. چه احساس تازه‌ای پیدا خواهید کرد؟ برای خود من که حس شیرینی است: حس با اهمیت بودن در وقوع چنین واقعه‌ی عظیم و باشکوهی اگر هر روز و هر ساعت و هر لحظه بگویم اللهم عجل لولیک الفرج. حتی اگر این اهمیت ناچیزتر از همان دو تخم مرغ پیرزنی باشد که به صف خریداران حضرت یوسف پیوست.

 

وعجل اللهم فی فرج مولینا صاحب العصر و الزمان

 زحمت سخنرانی این هفته را ستاره جون کشیدند. لطفا سخنرانی رو بخونید و نظر هم بدید اگر نظری داشتید. دوستان توجه کنند که " می توانید یک مجلس کامل تحویل دهید. حتی با پذیرایی! " . در ضمن دوستان خواهشا مجالسی تحویل دهند با سخنرانی های در حد یک پاراگراف!

این هفته روضه ای نداشتیم ولی پذیرایی می شوید با سمبوسه هایی که دیانا خانم بانی اش شده :

     unt.bmp 

 جنبش وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی:

باید ایستاد!


برچسب‌ها: باور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز