سفارش تبلیغ
صبا ویژن

...به داد «اسلام» برسید!

روز قدس بود. روز قدر هم بود. جمعه ی آخر ماه رمضان هم بود. صف نماز جمعه بود. نشسته بودیم و صحبتهای آقای احمدی نژاد را گوش می کردیم. کل آن خیابان خانم ها بودند. 40 دقیقه ای هم از بسته شدن صف ها در آنجا گذشته بود. پشت سرمان اما موقع نشستن و صف بستن کسی نبود.
بعد از مدتی آقایان هم آمدند. همانجا نشستند. به روی خودشان هم نیاوردند که اینجا یک خیابان خانم نشسته است. به روی خودشان هم نیاوردند که در نماز مردان نمی توانند پشت سر خانم ها بایستند. اما به روی خودشان آوردند که به خانم ها بد و بیراه بگویند. به روی خودشان آوردند هر نوع تهمتی و تمسخر و توهینی را نثار خانم هایی کنند که یک ساعت پیش، قبل از آنکه مردی آنجا باشد، صف های نماز را بسته اند و ساعتی با چادر نماز هایشان نشسته اند تا بشنوند سخنران قبل از خطبه چه می گوید. نشسته اند تا با هر پیامی مرگ بر اسرائیل بگویند و تکبیری سر دهند.
تا اینجا هم هنوز اسلام در خطر نبود.
اسلام آنجا به خطر افتاد که انتظامات خواهران آمدند به خانم ها گفتند نماز تان باطل است. آنجا اسلام تحریف شد که گفتند کسی اگر بعد از این جوی آب بنشیند نمازش باطل است و تمام نماز های باطل شده ی آقایان به گردن اوست. وقتی ثابت کردم اینجا نماز ما خانم ها وصل است و پل روی جوی آب هیچ کجای شرع نیامده که نماز را باطل می کند اسلام آنجا تحریف شد که انتظامات خواهران به ما گفتند: به ما دستور داده اند و هرچی آنها بگویند همان است.
اسلام آنجا به خطر افتاد که همه انگار شرایط نماز را یادشان رفته بود، حق الناس از ذهنشان پاک شده بود و در برابر داد و بیداد آقایانی که آمده بودند آنجا نشسته بودند و به زور می خواستند خانم ها را بلند کنند ؛ حرفی نمیزدند ، سکوت می کردند یا می پذیرفتند.
به خانم های اطراف گفتم که چرا مسلمانی تان یادتان رفته است. در شرع داریم که کسی حق ندارد دیگری را از سر جایش بلند کند. پل ، نمازی را باطل نمی کند. ما صفمان از جلو و سمت راست و چپ وصل است. و البته از همه مهمتر این آقایان بودند که آمدند پشت سر ما نشستند با خودخواهی! 1 ساعت پیش اینجا آقایی ننشسته بود که ما صف ها را بسته بودیم. گفتم چرا کلاه شرعی سر خود می گذارید؟ اگر صف ما هم از اینجا بلند شود و برود جای دیگر بنشیند صف جلویی ما باز همان وضعیت الان ما را خواهد داشت و می شود صف جلوی آقایان. اشتباه از این آقایون است که آمدند اینجا نشسته اند.
گفتم: اگر قرار بر این باشد؛ نه صف ما، که تمام خیابان باید بلند شوند چرا که همه شان جلوی آقایان نشسته اند.
گفتم که انصاف داشته باشید . ...
تا آخرش اما نشسته بودم و از جایم تکان نخوردم. تا وقتی که تمام خانم های پشت سرم و اطرافم به سختی و با اجبار و اکراه بلند شدند و رفتند جاهای دیگر ، تا بعضا زیر آفتاب یا 1 خیابان آنطرف تر بنشینند. و فقط و فقط من ماندم که از صف های روی پل خانم ها نشسته بودم. انتظامات هم به زور بلندم نکرد. کاری نمی توانست بکند. فقط رفت یک جای خوب آنطرف تر زیر سایه برایم پیدا کرد و زیر اندازم را آنجا انداخت تا من بلند شدم و رفتم. موقع رفتن اما هم به خانم های "زور پذیر" اطراف و هم به انتظاماتِ دستور گرفته از بالا! گفتم: من می روم آنجا اما 5 دقیقه نخواهد کشید که تمام اینجایی که ما نشسته بودیم از مردان پُر خواهد شد و صف های آخر خانم ها می شود صفوف جلوی مردان.
انتظامات چیزی نگفت. چیزی هم نمی توانست بگوید. حرفم درست بود. و همان هم شد.
ما بین خطبه ها برگشتم نگاه کردم. صفوف آقایان متصل شده بود به صفوف خانم های جلویی شان.
تنها کاری که کردم اظهار تاسف کردم برای خانم های زور پذیر ، لبخندی تلخ زدم و عکس گرفتم تا به عنوان خاطره در وبلاگم حک شود.
حک شود که تا وقتی کسی حاضر می شود زور و ظلمی بپذیرد، کس دیگری هم زور می گوید و ظلم می کند.
درست مثل صهیونیست ها که آمدند زمین های فلسطین را خریدند و بعد به فلسطینی ها گفتند: ما اینجا هستیم، شما باید از اینجا بروید.

نمونه کوچکش امروز برایم اتفاق افتاد!!!
و امروز روز قدس بود. ...

 

نماز جمعه - روز قدس رمضان 89

پی نوشت :

1- چند تا خانم عراقی هم پشت سر من نشسته بودند که به زور بلندشان کردند. بندگان خدا تا چند دقیقه پیشش داشتند از ما ایرانی ها تعریف می کردند.
2- دخترکانی آنجا بودند که با دیدن این صحنه ها و حرف های به ناحق آقایان، انتظامات و همجنین کوتاه آمدن بدون دلیل خانم ها به شدت ناراحت شده بودند. بعضا هم می شد شنید که می گفتند دیگر نماز جمعه نمی آییم. حالا می گویند چرا جوانان ما دین گریز شده اند، به نظر من با این اسلام نابی که مذهبی های جامعه دارند من هم اشتباهی از دین نمی گریزم!!
3- نمونه دیگر بدرفتاری آنجا بود که در راهپیمایی دخترکی در حدود سنین راهنمایی، با مانتو در حالی که مو هایش بیرون بود عکس مقام معظم رهبری را دستش گرفته بود و شعار مرگ بر اسرائیل می داد. جلوی ما راه می رفت. در این احوال، خانم چادری ای آمد و از پشت محکم به پشت دختر زد، و با تشر گفت موهایت را بذار توی روسری. و رفت.
اما نفهمید با ذهنیت دخترک در مورد مذهبی ها و اسلام و دین و راهپیمایی و رهبری و ... چه کرد.
4-
کالا ها و شرکت های اسرائیلی را تحریم کنیم  ؛  تحریم کالاهای صهیونیستی، چرا و چگونه

 


برچسب‌ها: شخصیباور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات

والله قسم مثل نماز خواندن واجبه!

 شبهای قدر امسال هم گذشت. دیگر رفت تا سال دیگر که آیا زنده باشیم یا نه! ... نمیدانم چقدر در این شبها استفاده کرده ام. نمی دانم چقدر سرنوشتم را عالی رقم زده ام. فقط عاجزانه به درگاه خدا سر فرود می آورم که مرا ببخشد. مرا به خاطر همه ی غفلت هایم و همه ی خطاهایم و همه ی نادانسته هایم و همه ی ناتوانی هایم ببخشد. عاجزانه از خودش طلب مغفرت و رحمت و عافیت می کنم که جز او یار و یاوری را ندارم...

شب قدر آخر ، شب بیست و سوم ماه مبارک امسال مصادف شده با شب جمعه آخر ماه . و جمعه ی آخر ماه رمضان همان روز قدسی است که امام خمینی (ره) برایمان و برای همه ی عالم به یادگار گذاشت. و چه یادگاری که بار مسوولیت را به دوشمان انداخت.

من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین‌کننده سرنوشت فلسطین نیز باشد بعنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مسلمانان اعلام نمایند."
(پیام امام خمینی به مسلمانان جهان؛ 58/5/16. صحیفه نور، ج 8، ص229)


این روزها صحبت های شهید مطهری درباره فلسطین از تلویزیون پخش می شود. صحبتهایی که در دهه 40 مطرح شده و هنوز ما ، بعد از حدود 40 سال باید تلاش کنیم از آن افقی که ترسیم کردند عقب نمانیم. و چقدر تلخ است وقتی هنوز ما اندر خم یک کوچه ایم و هنوز صحبت های 40 سال پیش ایشان برایمان جای شنیدن دارد.
در حالی که باید ما هم 40 سال از این حرف ها جلوتر می بودیم...

والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم . به خدا قسم مسئولیت داریم . به خدا قسم ما غافل هستیم . و الله قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است ، این قضیه است . داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده ، این قضیه است .
اصلا من باید بگویم بعد از این داستانی را که ما از علی بن ابی طالب نقل‏ می‏کنیم ، حرام است که دیگر در منابر نقل کنیم که : روزی علی بن ابی‏ طالب شنید دشمن به کشور اسلامی حمله کرده است ، و هذا اخو غامد و قد وردت خیله الانبار . بعد فرمود : شنیده‏ام زینت یک زن مسلمان یا زنی که‏
در حمایت مسلمانان است را گرفته‏اند . شنیده‏ام دشمن ، سرزمین مسلمین را غارت کرده است ، مردانشان را کشته است ، اسیر کرده است ، متعرض زنان‏ آنها شده است ، زیورها را از گوش و دست زنها جدا کرده است . بعد همین‏ علی بن ابی طالب که ما اظهار تشیع او را می‏کنیم و نسبت به او حساسیتهای‏ بی معنی و <> دروغین نشان می‏دهیم گفت : « فلو ان امرءا مسلما مات من بعد هذا اسفا ما کان به ملوما بل کان به عندی جدیرا » (نهج البلاغه ، خطبه . 27) . اگر یک مرد مسلمان با شنیدن این خبر دق کند و بمیرد سزاوار است و مورد ملامت نیست .
آیا ما وظیفه نداریم که کمک مالی به آنها بکنیم ؟ آیا اینها مسلمان‏ نیستند ، عزیزان ندارند ؟ آیا اینها برای حق مشروع بشری قیام نمی‏کنند ؟
کیست که امروز منکر شود که فلسطینیهای آواره حق بازگشت به وطن خود را ندارند ؟
اگر فقط مردم ایران که بیست و پنج‏ میلیون نفر هستیم ( در زمان سخنرانی شهید مطهری)  و نود و هشت درصد ما مسلمان است ، هر فرد روزی یک‏ ریال به فلسطینیها کمک کند ، در سال حدود نود میلیون تومان می‏شود . فضل الله المجاهدین باموالهم و انفسهم (سوره نساء ، آیه . 95  ) الذین‏ آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم »( سوره توبه ، آیه . 20 )
به وسیله مال که می‏توانیم کمک کنیم . والله این انفاق واجب است ، مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است . اولین سئوالی که بعد از مردن‏ از ما می‏کنند همین است که در زمینه همبستگی اسلامی چه کردید ؟ پیغمبر فرمود : « من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم »
هر کس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می‏کند یاللمسلمین مسلمانان به‏ فریاد من برسید ، و او را کمک نکند ، دیگر مسلمان نیست ، من او را مسلمان نمی‏دا نم . چه مانعی دارد که ما برای اینها حساب باز کنیم ؟ چه‏ مانعی دارد که مقدار کمی از درآمد خودمان را اختصاص به اینها بدهیم ؟ 

   

بیایید با هم قرار وبلاگی ای بگذاریم. امسال روز قدس نه تنها راهپیمایی شرکت خواهیم کرد، بلکه فرموده ی رهبر انقلاب را که چندین سال پیش گفته بودند انجام خواهیم داد و نفری 1000 تومان برای کمک به فلسطین خواهیم داد. همچنین از امسال روز قدس با هم پیمان می بندیم که اگر نتوانستیم به فلسطن کمکی بکنیم حداقل به دشمنش و دشمن اسلام و مسلمانان خیری نرسانیم. هم پیمان شویم که از همین روز قدس امسال محصولات اسرائیلی را مصرف نکنیم.با همه ی توجیهاتی که ممکن است وجود داشته باشد مثل قیمت مناسب، کیفیت بالا ، مزه ی خوب ، ظاهر زیبا و ... توجیهاتی که همه و همه وسوسه های شیطان است.

   

 بایکوت اسرائیل
لیست شرکتهای حامی صهیونیسم

همچنین یادمان بماند هیچ وقت در زمین آنها بازی نکنیم. مومن همیشه باید هشیار باشد. هیچ وقت برای تبلیغ قدس و فلسطین و ... عکس  مسجد قبة الصخره را منتشر نکنیم که صهیونیست ها به عمد می خواهند همه جا این مسجد را به جای مسجد القصی جلوه دهند و تا حدود زیادی هم موفق شده اند.

 

-----------------------------------------------------------------------
پی نوشت :

1- مقام معظم رهبری چندین سال پیش فرمودند روز قدس هر نفر 1000 تومان به فلسطین کمک کند. یعنی یک خانواده 5 نفره 5000 تومان به فلسطین کمک کرده باشد.

2- لینک های مرتبط:
بایکوت اسرائیل لیست شرکتهای حامی صهیونیسم
شناخت صهیونیسم بین الملل
یهودی کیست؟ صهیونیسم چیست؟
صهیونیسم شناسی
چرا یهودیان فلسطین را سرزمین موعود می دانند؟
یهود شناخت
فریاد فلسطین
کودکان اسیر فلسطینی در معرض وحشیانه ترین شکنجه های رژیم غاصب
هدیه کودکان اسرائیلی به کودکان فلسطینی
هلوکاست فلسطین 
شبکه ترور صهیونیسم

 


برچسب‌ها: باور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز